
Reclame Concept
Een goed reclame concept is toekomstbestendig
De wereld veranderd sneller dan wat dan ook. En daarom is het belangrijk dat je reclame concept toekomstbestendig is. Om in herinnering te blijven bij je doelgroep moet je gebruik maken van de kracht van herhaling. En die kracht van herhaling heeft een lange adem nodig. Juist, en dat is de reden dat een goed reclame concept toekomstbestendig moet zijn. Bij een snelle verandering in de markt moet je meteen een nieuw product kunnen toevoegen zonder je hele marketing om te hoeven gooien.
Een goed reclame concept gebruikt de kracht van herhaling
Weet jij ’s avonds wat je online allemaal hebt gezien? Negen van de tien keer weer je bijna niks meer. Daarom is de kracht van herhaling zo belangrijk. Online moet je als merk nog meer in beeld zijn, zonder dat je in herhaling treed door hetzelfde te laten zien. En dat is waar een goed reclame concept in voorziet.
Een goed reclame concept geeft een gevoel bij jouw merk
Er is bijna geen merk of product die iets totaal nieuws heeft, iets wat een klantprobleem oplost en waar geen enkel bedrijf nog een oplossing voor heeft. Dus wil je ervoor zorgen dat de potentiële klant zich net even lekkerder voelt bij jouw merk of bedrijf dan bij de ander.
Een goed reclame concept maakt nieuwe producten/diensten toevoegen makkelijk
Onder een goed reclame concept past elk nieuw product of dienst. Stel je verkoopt computers dan moet je onder hetzelfde idee ook ineens bomen kunnen verkopen. Je wilt tenslotte snel in kunnen spelen op de markt.
Een goed reclame concept herken je zo.
1. Ja, mijn adem stokte toen ik het voor het eerst zag.
2. Ja, ik wenste dat ik het zelf had bedacht.
3. Ja, het is uniek.
4. Ja, het past binnen de strategie naar perfectie.
5. Ja, het is voor de komende jaren te gebruiken.
( David Ogilvy heeft dit ooit geschreven. Niks meer aan toe te voegen. Hij schreef dit lang geleden, maar het geldt nog steeds. Ondanks dat de technieken om in beeld te komen bij de klant zijn veranderd, zijn we evolutionair gezien als mens niet veranderd. Keep it simple. )